DŁUGA KOLEJKA GRATULUJĄCYCH

Zestawiając ją z dziedzictwem muzycznym Zachodu (jak czyni np. Władimir Riabow w swych ostatnich Sześciu śpiewach liturgi­cznych), to z pietyzmem respektując utarte kanony i swą inwencję twórczą ograniczając do nieznacznej ich modernizacji. Gieorgij Dmitriew, którego Całonocne czuwanie wykonano po raz pierwszy w Wielkiej Sali Konserwatorium na początku lutego, zdał mi się w swym utworze najbliższy tej ostatniej drodze. W jej ramach udało mu się osiągnąć z jednej strony dużą sugestywność, z drugiej – sporą dźwiękową urodę. Klimat jego monumentalnego dzieła był przy tym wszystkim na wskroś liryczny, miękko blagatny, subtelnie refleksyjny. Dowód zainteresowania, jakie muzyka Dmitriewa wzbudziła, stanowiła obecność wielu wybitnych kolegów, i star­szych, jak Gieorgij Swiridow czy sławny tenor Iwan Kozłowski, i młodszych, jak Kiryłł Wolkow czy Igor Riechin, dowód uznania dla wartości utworu – długa kolejka gratulujących.

Hej wszystkim! Tutaj Klaudia i prowadzę tą stronę o modzie. Zbieram i wyszukuję wszystkie nowinki, które tutaj widzicie. Mam nadzieję, że każdy z was jest zadowolony z mojej pracy i z chęcią korzystacie z moich rad i uwag. Liczę, że będziecie czytać każdy wpis! Miłego dnia 😉
© Wszelkie prawa zastrzeżone
error: Content is protected !!